Sklep


Wózki Widłowe

Pługi wirnikowe

Pługi

Posypywarki

Zamiatarki małe

Kosiarka

Przyczepy

Śmieciarki

Zamiatarki duże

Pojazdy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schmidt SR
Autor Wiadomość
Jacek Offline
Administrator
*******

Liczba postów: 319
Dołączył: 21.11.2009
Reputacja: 0
Post: #1
Schmidt SR
Schmidt od lat próbuje rozszerzyć oferowane przez siebie maszyny o pojazdy do naprawy dróg. Zestawy do naprawy jezdni serii SR.

W Polsce tych maszyn Schmidt-a się nie spotyka. Z moich wiadomości wynika, że na dzień dzisiejszy w Polsce Schmidt takich maszyn jeszcze nie sprzedał.

[Obrazek: 8d0399497b48c730.jpg]

Ze względu na szeroką współpracę Schmidt-a z Mercedesem Przygotowano także wersję SR 500 przystosowaną do zabudowy na samochodzie Unimog.

[Obrazek: b1af1ce81740545bmed.jpg]

Pojazd SR 500 do naprawy dróg wytwarza jednorodną mieszankę żwiru i emulsji bitumicznej, która jest następnie wydmuchiwana z dużą prędkością na uszkodzone miejsca. Zbiornik masy bitumicznej o pojemności 500 litrów podgrzewany jest palnikiem gazowym. Żwir w zbiorniku o pojemności 2,3 m³ również może być podgrzewany.

4-częściowy wysięgnik z głowicą mieszającą umieszczony jest z przodu na płycie montażowej pojazdu. Wysięgnik, posiadający duże możliwości ruchowe, przy pomocy instalacji hydraulicznej, sterowanej z kabiny pojazdu, może być ustawiony precyzyjnie nad miejscem pracy.

Operator, przy pomocy dwóch joysticków, może sterować całym procesem naprawy, nie opuszczając kabiny. Przez cały czas ma doskonałą widoczność na obszar roboczy i dodatkowo nie jest narażony na opary bitumiczne.

[Obrazek: 7f217e69498bcc20med.jpg]

[Obrazek: dadd1b54148f9d90.jpg]

Urządzenie SR 800 oraz SR 1501, to pojazdy do naprawy (łatania) nawierzchni, umożliwiają wykonanie przez jedną osobę wszystkich prac, które do tej pory wymagały całej kolumny pojazdów. Tylko jedna osoba steruje z kabiny kierowcy całym procesem naprawy.


Przez zamontowaną na wysięgniku dyszę, na naprawiane miejsce podawana jest najpierw gorąca masa bitumiczna a następnie żwir w ilości dokładnie potrzebnej do naprawienia uszkodzonego miejsca. Dzięki zastosowaniu sprężonego powietrza uzyskuje się optymalne zagęszczenie materiału i nadzwyczaj wytrzymałą krawędź naprawianego miejsca. Nie ma już potrzeby dodatkowego zagęszczania materiału. Naprawiona nawierzchnia z reguły od razu nadaje się do użytkowania, a dzięki swej szorstkości minimalizuje ryzyko poślizgu, co ma szczególne znaczenie dla pojazdów jednośladowych.


Palnik na olej napędowy, którym można podgrzewać uszkodzone miejsca, umożliwia stosowanie urządzenia SR przez cały rok. Dzięki temu, poprzez odpowiednio wczesne naprawienie uszkodzonej nawierzchni, można zminimalizować skutki szkód.

Kierowca sterując wszystkimi funkcjami przy pomocy dwóch joysticków z kabiny pojazdu, ma zapewnioną dobrą widoczność uszkodzonego miejsca i wykonanie naprawy bez konieczności narażania się na niebezpieczeństwo ruchu drogowego, kurzu, oparów lub niekorzystnych warunków atmosferycznych.

Całe urządzenie montowane jest na podwoziu samochodu ciężarowego jako zabudowa stała lub wymienna.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.09.2010 20:22 przez Jacek.)
26.09.2010 21:35
      Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Peter CK Offline
nowy
*

Liczba postów: 3
Dołączył: 18.04.2013
Reputacja: 0
Post: #2
RE: Schmidt SR
Parę tych maszyn jednak w Polsce jest, w samych Kielcach są 2 dwa takie urządzenia jedno w ŚPRD Trakt i drugie w PRI Fart, są to maszyny jeszcze o nazwie Savalco SR 800 na podwoziu Scania P92 4x2 (szwedzkiego producenta tych maszyn, firmę Savalco przejął holding Aebi Schmidt). Kilka tych maszyn ma też Skanska i parę mniejszych firmy drogowych. Nie są u nas zbyt powszechne z uwagi na technologię naprawy dróg do jakiej służą (nadają się głównie do szybkiego łatania płytkich pęknięć, spękań siatkowych i niewielkich ubytków, a jak dobrze wszyscy wiemy w naszym kraju dziury są dosyć głębokie i obszerne, zresztą wiele dróg i ulic wymaga kompleksowej przebudowy łącznie z podbudową). Maszyny pracujące w Kielcach (te należące do Traktu i Fartu) są częściej wykorzystywane jako skrapiarki na budowach niż jak zakłada ich przeznaczenie jako remontery, zwłaszcza doskonale sprawdzają się w roli gdy trzeba skropić emulsją szew technologiczny wzdłuż osi drogi. Jednym słowem w Polsce ta technologia oferowana przez Schmidt-a nie ma jeszcze zastosowania, drogowcy wolą używać znacznie tańszych termosów czy przewoźnych remonterów przerabiających masę bitumiczną (jest ona nawet tańsza niż emulsja+grys na jakiej pracuje SR i potrzeba jej mniej do załatania ubytków). Swoje robi tez wysoka cena urządzenia, większość firm kupuje wspomniane wcześniej recyklery czy termosy polskiej produkcji.
18.04.2013 01:14
      Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Jacek Offline
Administrator
*******

Liczba postów: 319
Dołączył: 21.11.2009
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Schmidt SR
Wiedziałem, że maszyny Savalco pracują w Kielcach oraz że firmę wykupił Aebi Schmidt maszyna jest interesująca tylko jak na Polskie warunki droga technologia w porównaniu z choćby recyklerami Hydrog.
21.04.2013 23:46
      Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Komtechnik.pl | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
UNIMOGklub.pl,AutoPasjonat.pl

Wydawca nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow forum.
Osoby zamieszczajace wypowiedzi naruszajace prawo lub prawem chronione dobra osob trzecich moga poniesc z tego tytulu odpowiedzialnosc karna lub cywilna.
Wózki Widłowe | Pługi wirnikowe | Pługi | Posypywarki | Zamiatarki małe | Kosiarka | Przyczepy | Śmieciarki | Zamiatarki duże | Pojazdy |
Multihog | Hako Polska | Berti | Eco Technologies | Trilo | Caster | Pronar | Hydromann | Dobrowolski | HYDROG |